Første dage i Danmark - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Jara Schmidt - WaarBenJij.nu Første dage i Danmark - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Jara Schmidt - WaarBenJij.nu

Første dage i Danmark

Blijf op de hoogte en volg Jara

26 Augustus 2015 | Denemarken, Esbjerg


24 augustus, op de verjaardag van mijn nichtje Emma vloog ik dat na paar maanden allemaal dingen geregeld te hebben, naar Esbjerg. Uitgezwaaid door een delegatie van KLM, thanks to stephanie, wat wil je nog meer! Daar ging ik dan door de douane, zoals altijd waren mijn cowboy laarzen weer de oorzaak van het rode licht van het apparaat.. Gelukkig ging alles verder goed en was ik binnen de de kortste keren bij de gate. Met de andere passagiers in een bus op naar het cityhoppertje, wat een klein vliegtuig is dat! 2 rijen van 2, waarvan degene waar ik naast zat, voor me is gaan zitten aangezien er genoeg plekken vrij waren, dus ik heb heerlijk soort van business klas gevlogen!

Na 50 minuten vliegen, en de highlight van de hele reis al van boven af te hebben zien, ‘ legoland’, kwam ik dan aan in Billund. Waarna ik door ben gereisd met de bus naar Esbjerg. Een student assistent heeft mij naar de campus gebracht. Wat was het stil in alle gangen toen ik daar aankwamen. De eerste indruk van mijn kamer, VIES… Het eerste wat ik gedaan heb was de gang op, opzoek naar leven. Na op meer dan 8 kamerdeuren te hebben geklopt, deed uiteindelijk mijn buurjongen open, aardige jongen uit Roemenië. Hij vertelde dat er nog een Nederlands meisje in dit complex zat. Ik ben gaan kijken of ze misschien ergens in de buurt was. Gelukkig heb ik haar kunnen vinden. Samen zijn we naar de supermarkt gegaan om, avondeten, ontbijt en een lading schoonmaakmiddelen te halen.

De volgende dag ben ik als echte Nederlander gelijk een fiets gaan regelen. Gelukkig heb ik een jongen in het complex gevonden die mijn voor 4 maanden een fiets kan lenen. Met de ‘ nieuwe’ fiets ben ik samen met het Nederlandse meisje de stad wezen verkennen. Ik herkende nog een heleboel dingen, alleen was in mijn beleving de stad veel kleiner. In de stad heb ik de nodige spulletjes voor mijn kamer gekocht en hebben we lekker geluncht. Daarna zijn we doorgefietst naar een tweedehandswinkel, dat was een groot succes. Super veel spullen gekocht voor 100 Deense kronen, omgerekend nog geen 15 euro, soort van extreme couponing gevoel krijg je daar. Kinderboekje daar gekocht, om het Deens te oefenen.
Na alle nieuwe spulletje te hebben neergezet in mijn kamer en twee dagen te hebben gepoest, begint het nu eindelijk leefbaar en als mijn kamer te voelen. Vanavond de eerste echte activiteit georganiseerd vanuit de universiteit, ik ben benieuwd!

  • 26 Augustus 2015 - 19:47

    Opa En Oma Schmidt:

    Lieve Jara,
    Heel leuk wat van je te horen, heel veel dank ook voor de foto's. Nu hebben we een indruk hoe je daar woont. Fijn dat je een fiets hebt kunnen ritselen voor de 4 maanden.
    Liefs ban Opa en Oma S.

  • 26 Augustus 2015 - 21:24

    Irene:

    Goed bezig! En de foto's zien er best schoon uit! Hav det sjovt!! Irene

  • 27 Augustus 2015 - 11:12

    Jara Schmidt :

    Dank je wel Opa en Oma en Irene! Wat leuk dat jullie een berichtje sturen! Doet me goed! :) Mange tak, Liefs Jara

  • 28 Augustus 2015 - 14:59

    Corine:

    Hi Jara,

    Lekker voortvarend bezig hoor! In een korte tijd al heel veel dingen geregeld. Super. Ik wens je een heel fijne tijd in Denemarken en blijf op de hoogte via je blog.

    Lieve groet,
    Corine

    p.s. ga de eerst volgende zwemles wel even ervaringen met je moeder uitwisselen. We zijn tenslotte lotgenogen :-)


  • 30 Augustus 2015 - 09:47

    Jara Schmidt :

    Hey Corine!

    Bedankt voor je lieve reactie! De dagen gaan snel hier, vliegen zo voorbij ben benieuwd als de uni echt is begonnen.. Hahah moet je zeker doen, lekker bij de koffie na jullie zwemochtend, mijn moeder vind dat ook vast heel fijn!

    Veel liefs,
    Jara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jara

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 6433

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 20 December 2015

Studeren in Denemarken

Landen bezocht: